dinsdag 20 december 2011

Thinking, fast and slow

Net Daniel Kahneman's boek uit .
Ik vind het hele verhaal erg interessant om lezen, al kwamen enige besproken onderwerpen me erg bekend voor.  Wellicht omdat andere auteurs wel eens wat bij Kahneman geleend hebben, en vice versa.
Voor mensen die geloven in hun stock picking kunnen, bevat het boek wellicht een erg ontnuchterend onderwerp, waar hij een bewijs levert dat de resultaten van actieve portfolio beheerders volledig toe te schrijven zijn aan puur geluk & randomness. 
Het verwondert hem dat dergelijk bewijs meteen onder de mat geveegd wordt in de sector, zodat men kan verder doen zoals men bezig was.
Eerlijk is eerlijk, ook ik heb het onder mijn mat geveegd - nadat ik vergeefs de bewijsvoering heb ontleed en herontleed en geen denkfout kon vaststellen en dus de these dien te accepteren. 
Zonder twijfel, ik kan dit intelligente boek iedereen aanbevelen.
Heb het daarom ook toegevoegd aan m'n profiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen