maandag 30 januari 2012

Buy high, sell low

 
Ik heb met Buy&Hold investeerders te doen (*).
 
Zelfs met deze die nauwkeurig beslissingen nemen op dezelfde (of veel betere) data en inschattingen gelijk ik. 
 
 
Maar na 5 jaar 10% verlies leed, nomineel. 
 
 
Hij/zij beslist dan op te houden begin september, een moment waarop de toekomst "onzeker" en "duister" leek.  Bij de hedgies vloeide het bloed door de straten. 
 
Prachtige momenten om zwaar in te kopen (ik moest,  value averaging gewijs), maar anderen beslissen dus liever om het vallend mes te laten versnellen, en pas op te rapen als het op de bodem ligt. 
 
 
=Sell low.
 
 
 
Amper 4 maanden later hebben de koersen zich grotendeels hersteld, en dan wil men terug de draad oppikken.
 
=Buy high.
 
 
Trouwens, dat high dividend aandelen het beter doen in tijden van gratis FED geld en Treasuries met negative interesten, wie had dat kunnen denken...??    
 
 
 
 
(*) Ik pleit schuldig aan outcome bias. Als we sinds feb 2006 een lange bull market gekend hadden, was B&H de juiste strategie en kon ik met value averaging/dollar cost averaging de bonen fretten.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten