donderdag 12 januari 2012

De markt vs. ik

 
1 van de betere bedrijven op de Brusselse beurs is volgens mij  Delhaize.
 
Ik schreef eerder al:
 
"Delhaize is voor mij OK.  Sterk merk in België met ruime marges - vooral
door de eindeloze incompetentie van de GB groep (Carrefour) en de
zelfgenoegzaamheid van Colruyt. En een mooie Amerikaanse poot om problemen
in euroland te doen vergeten".
 
 
Vandaag echter valt het aandeel met 10%, vanwege slecht nieuws .
 
De kenners/voorspellers/analisten hadden een omzet verwacht van 5,68 Miljard,  en het was 5,64 miljard. 
Bijna een hele % minder  dan de pure gok van de astrologen, die er meestal vééél meer dan 1% naast zitten...  
 
In plaats van dat deze astrologen zich trots tonen dat ze zoveel expertise bezitten,  zijn ze kennelijk teleurgesteld in de firma. 
 
 
Dat vermindert de beurswaarde van het bedrijf volgens de markt op slag met 450Miljoen.  
 
Tja.
 
En ik?    Ik sta erbij en ik kijk ernaar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten