woensdag 1 februari 2012

amazon

Amazon heeft een dikke slotgracht. 
Behalve dagelijkse benodigdheden, koop ik heb bij amazon of tenminste check ik hun aanbod. En zelfs al zijn ze een halve euro duurder, koop ik toch bij hen omwille van de excellente klantendienst - en als prime klant betaal ik geen verzendingskosten & krijg ik alles wat sneller- zo verdien ik die halve euro rap terug. 

In Europa gebruiken ze de lagere BTW in Luxemburg om de offline concurrentie aan te pakken. En ze hebben een ongelooflijk uitgebreid aanbod. Dit is een winner takes all zakenmodel, gelijk ebay & google. En met e-books verdienen ze makkelijk geld zonder DHL & Co te laten meegenieten.  Prachtig.

In dit artikel over onder andere amazon , worden dus nagels met koppen geslagen.
De Buffet quote is niet mis en wellicht geen toeval bovenaan een artikel waar AMZN besproken wordt.

De waardering is een herinnering aan dotcom tijden,  doch na de bel gisteren en vandaag pre-market noteert AMZN een stukje minder extravagant.
Ik bekijk het vanaf de zijlijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen