vrijdag 3 februari 2012

aspirant hedgie

Volgens mij een prachtige blog post, volledig akkoord.
 
 
Een verder negatief punt voor wat betreft het investeren van andermans geld - wat voor een taktloze contraire domkop zoals ik een onoverkomelijk negatief punt is - is dat geen enkele investeerder zou begrijpen waarom ik in iets investeer.   Als ze het wél zouden begrijpen, hadden ze mij - per definitie - niet nodig.  Ieder die de Big Short gelezen heeft, begrijpt dit intuitief.
 
Dus, terwijl begin dit jaar iedereen riep dat je in kutondernemingen als Belgacom moest investeren vanwege het dividend, zou ik stevige posities ingenomen hebben in Barclays, StandardChartered, etc. 
Nu zou dat voor mij al na 1 maand goed uitgedraaid hebben, maar voor hetzelfde geld stonden die banken nu 80% lager en Belgacom 50% hoger en trokken al de investeerders hun middelen uit m'n port.
En werd ik langdurig werkloos. 
 
 
Over MBA's en financiële opleidingen. Een van de beste traders die ik ken, besliste opeens dat hij een BBA/MBA diploma nodig had. 
Dat kostte hem een hoop geld, nog meer tijd, en ik heb hem er van in het begin mee uitgelachen, en dat doe ik nu nog.  Vooral omdat hij - toen ie het eindelijk bemachtigd had- beslistte dat hij toch beter voor zichzelf ging werken, wheelin' an' dealin' met alle Fat Tony truken van de foor (en daar heeft ie een onuitputtelijk reservoir van). 
 
Er ontstond op een bepaald moment een JV, waarvan de ene helft tot dan (op desastreuze manier) geleid werd door een MBA type-  met de beste diploma's en credentials die je op het continent kan bij mekaar sprokkelen.  
Die kon zelfs de simpelste dingen niet uitrekenen, en dan heb ik het over 3de leerjaar rekenen.
De ideale administrator om formulieren te checken, te stockeren en koffie rond te brengen, maar de meest rampzalige trader.
 
Het dekt zich ook af met mijn studiegenoten: van de allerdomste hebben er ondertussen 5x meer een  PhD. titel dan de allerslimste.  Ik ben de enige domme zonder PhD, nu ik erover nadenk.
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten