donderdag 16 februari 2012

Filosofie

Een erg fijne post, met een fantastische conclusie:

"Rather than end my commentary with a warning like, “Be careful, your children will be watching you!”, instead I want to encourage readers to be fully cognizant of the opportunity to communicate with future generations in a powerful, new way. If your mission is to spread knowledge and understanding, smile knowing that what you’re writing and what you’re building will one day be enjoyed by your children, as well.
Be thoughtful, and they’ll be thankful!"


Ik zou het best OK vinden als m'n kinderen later (momenteel zijn ze nog te jong)  de boeken (*) gelezen hebben die ik blogsgewijs aanraad, en omgekeerd ook tips van hen zou krijgen.
En nog cooler, dat we rationeel over investeringsbeslissingen kunnen doorbomen.  
Ik vrees echter dat ze mijn ideeën te slecht vinden en niet de moeite van het overwegen waard, net zoals ik nogal bedenkingen heb over het financieel inzicht van de generatie(s) boven mij.  Die bedenkingen zijn overigens wederzijds - men vindt mijn investeringen véél te risicovol. 
M'n track record als overtuiger is zowiezo erg slecht...
  
M'n kids kunnen altijd als volgt argumenteren:  het grootste succes kwam altijd per toeval aanwaaien, terwijl de meest zekere "winners" in mineur eindigden. De ouwe weet het dus zelf ook niet.
En daarop kan ik niet anders antwoorden dan: "Groot Gelijk!"
Want  hoe meer ik bijleer, des te duidelijker wordt het inzicht dat ik niets weet. 
  
(*) dé vraag is natuurlijk of ze na het lezen ervan tot dezelfde conclusies & inzichten zouden komen als ik.  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen