donderdag 16 februari 2012

TUP

Tupperware...

Bekend genoeg als firma, als aandeel minder.

 Wat nog minder bekend is, is dat TUP naast hun plastic bakjes in de rest van de wereld massa's huid&verzorgingsproducten verkopen - hetgeen een fantastische hedge is bij tegenvallende verkopen in de US/Europa.  Vooral in Afrika zijn dergelijke verzorgingsproducten erg in trek, en de demografie zit mee.  

Bovendien is hun zakenmodel zeer inflatie resistent, zijn ze marktleider en is het onwaarschijnlijk dat ze door de competitie weggeblazen worden.

 

Nog fijne weetjes:  free cash flow =$200m in 2011,

Een groot inkoopprogramma voor eigen aandelen, in Q4 werden al heel veel aandelen ingekocht.

En onlangs werd beslist een dividend-verhoging door te voeren.
 
Helaas wordt het inkoopprogramma en het dividend momenteel deels gefinancierd door de uitgave van schuldpapier.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen