dinsdag 15 mei 2012

hoe, III

Een kleine opmerking bij voorgaande postings over m'n aandelenselectie.
Welk aandeel precies koopwaardig is en wat die firma allemaal goed of slecht doet, dat vind ik minder belangrijk als het over MFI firma's gaat
Ook Greenblatt zelve herhaalt ten treurens toe dat de MFI bedrijven die op de rooster blijven liggen, per definitie erg onpopulair zijn en meestal al zwaar gezakt zijn voor ze verschijnen.
Dan kan elke druppel goed nieuws voor een enorme opstoot zorgen, terwijl een extra druppel slecht nieuws minder indruk maakt.  Maar voorspellen voor welke firma hetvolgend nieuwsbericht een goede of slechte druppel gaat zijn, daar doen ik niet aan mee.  
Het gaat erom een korf met MFI aandelen te verwerven, en te hopen dat die korf GEMIDDELD  meer goede druppels te verwerken krijgt dan slechte, en gemiddeld dus in waarde toeneemt.
Door de aandelen pas effectief te kopen als ze nog 30% verder gezakt zijn, verhoog ik ergens -cynicus die ik ben - de margin of safety.  Ik zet natuurlijk geen stoploss, ik kan er best tegen dat een aandelenkoers zich halveert, permanent verlies van kapitaal door een SL vind ik minder fijn.
Bijvoorbeeld, vandaag heb ik BKE aan de schaduwport toegevoegd, koers is nu rond de 40$.  Die laat ik rustig rijpen, en als ik in de toekomst enkele aandelen kan oppikken @30$, dan zal ik dat zeker overwegen.  

Disclosure: none

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen