vrijdag 4 mei 2012

VA, mei

De afgelopen maand was een interessante maand.  De VA portfolio bleek nogmaals uitermate stabiel, doch de bodem viel onder Mobistar uit.
En ook Vivendi was aantrekkelijker dan ooit.
Tijdens de laatste weken van de maand april heb ik me dus laten verleiden tot niet-planmatige aankopen: Vivendi opgepikt (voorlopig prachtige timing) , Mobistar gretig bijgekocht (minder goede timing).
Met als gevolg dat m'n VA portfolio ver boven de verwachte waarde stond, en ik dus een grote positie diende te verkopen. 
De keuze viel op het aandeel met de hoogste P/E ,  ondanks de moat, ondanks alles... BRK.  
Ik weet het, het is vloeken in de Value Investing kerk.  Het zij zo.  Anderzijds, als BRK zo goedkoop zou noteren, waar koopt Buffet/BRK dan niet zelf eigen aandelen in ?  
Als ETF heb ik uiteindelijk EWP ingekocht. Viva Espana.  
En enkele GTAT aandelen gekocht om de waarde van de port mooi af te ronden op het VA gewenste bedrag. 
Wat heb ik geleerd?
Het is beter zich gewoon aan het mechanistische VA proces te houden.  Dit proces kan je namelijk controleren. Niet planmatige trading activiteit loopt snel uit de hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen