donderdag 19 juli 2012

Update HHS, Roularta, MDP

Een half jaar geleden, vond ik Roularta te moeilijk, terwijl HHS en MDP me beter bevielen.

Afgelopen week is Roularta met slecht nieuws gekomen, en HHS ook (goodwill impairment, veel minder Earnings per share dan verwacht).

Zodus, Roularta bleef uiteindelijk ter plaatse trappelen vergeleken met januari,  MDP ook. HHS noteert de jongste dagen bijna 20% lager dan in Januari.
Mocht ik nog niets in de sector bezitten, zou dat een instapmoment in HHS zijn.


Ik vraag me nog steeds af wanneer Roularta hun "intangibles" en "inventory" gaan afschrijven.  

Het valt me nu ook op dat Roularta wel erg slecht bestuurd wordt, en dat al jarenlang. Hun marges zijn flinterdun, hun schuldenlast hoog (negatief eigen vermogen, als je de lucht in de "intangibles" wegtelt), en de return on assets en return on equity is belabberd, pakweg 4% - en dat dus ondanks de leverage. 
Al jarenlang een underperformer tov de Bel20... terecht

Disclosure: long MDP


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen