dinsdag 11 september 2012

Geruisloos

 
Meredith Corp (MDP) timmert geruisloos aan de weg, en het aandeel zet vandaag een 52W high neer.
 
Volgens Greenblatt's little book zou ik dit aandeel mogen of moeten verkopen - ik kocht het begin september 2011 -  maar ik ga het niet doen.  Ook al ligt het al enige tijd niet meer op het MFI screen.
 
Het bedrijf genereert namelijk nog steeds tonnen free cash flow, (dik 10%!), heeft een verteerbare acquisitie achter de rug (het is nog onduidelijk hoe lucratief die gekochte website zal blijken)  en heeft daarvoor een relatief kleine lening opgenomen. 
 
Uitzonderlijk voor dergelijk bedrijf, noteert het aan amper 2 x boekwaarde -ondanks dat 52W high. 
 Een boekwaarde die ook mooi aan het compounden is, ondanks het ruime dividend en een bescheiden inkoop van eigen aandelen. Ik herinner me dat deze boekwaarde me destijds deed besluiten MDP te kopen en niet een (veel bekendere) concurrent.
 
De prijs van het MDP aandeel is ondertussen wel met bijna 70% gestegen (in euro's, dividend meegerekend), maar met een p/fcf van +/-10  kan je moeilijk spreken van een overwaardeerd aandeel.
 
Soit, ik blijf stillekes zitten en kijk uit naar de volgende dividenduitkering.
 
 
Disclosure : Long MDP
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen