dinsdag 4 september 2012

Picanol Group te moeilijk voor Trends

 
Ik heb me weer laten vangen. Omdat ik een lange reis voor de boeg had, toch weer wat lectuur opgepikt, o.a. de Trends.
 
Wat lezen we over Picanol? Dat ze een "zwak" eerste half jaar achter de rug hebben, slechts 25miljoen Euro verdiend. Beterschap in de tweede jaarhelft wordt verwacht.
 
Goh, een bedrijf dat aan het begin van H1  een ondernemingswaarde (Enerprise Value) had van ca. 100m Euro, verdient op 6 maanden netto 25m Euro (cash +29m Euro).  
 
 En dat is "zwak" of een "moeilijk" half jaar???
 
Om te huilen, vooral omdat die flutartikels me alweer enkele euro's gekost hebben.   Gelukkig was er nog bladspiegel in de Knack, waarmee men tranen kan lachen.
 
 
 
De Tijd was ook grappig: 
 
"We hebben meer Luc Tacks nodig!"   ( I agree ! ) 
 
Luc Tack zelf over kortetermijnbeleggers : "Prutsers" ( I agree ! )
 
Over zijn concurrenten  "Prutsers"  (no idea, but I hope so!)
 
 
Laat me in alle stilte ook hopen dat Luc Tack woord houdt, en zijn beursnotering behoudt.
 
En naast de blaadjes van de Roularta media groep het ik ook genoten van "One up on Wall street".   Erg fijne, amusante lectuur.  Staat zelfs iets in over Del Haize, al is de info lichtjes gedateerd (1988 of zo).
 
 
 
Disclosure: Long PIC
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten