vrijdag 9 november 2012

wijsheid - wisdom

Best passage - over commodity future trading :
"The problem is that you need to trade big moves to make money and in trendless markets you trade against the commercial traders who have the edge. If you don't have an edge then you are the sucker. Best to pull on the slot machines for fun."
Ik had het niet mooier kunnen verwoorden.
 Het brengt me naadloos tot bij 1 een kleine commercial trader, doch met een gigantische "edge": Amsterdam Commodities ( acomo ). 

 Enkele maanden lang  leek het erop dat het jaar 2011 - waar alles 150% meezat- nog overtroffen ging worden in 2012,   maar deze week  kwam de melding dat dit niet het geval zal zijn.


Ik had op een negatieve melding gehoopt, perfekt getimed in een roodgekleurde markt, bijgevolg keek ik uit naar een dramatische koersval.  Want mijn acomo positie mag nog veel en veel groter worden.

Het begon erg goed, -5% recht naar 13,00  maar dan weer naar boven om de dag met amper verlies af te sluiten.

Helaas pindakaas.   Geduld is een mooie deugd.



Disclosure: long Acomo  en een fan van csinvesting.org