dinsdag 22 januari 2013

Portfolio

Ik heb het label "portfolio" toegevoegd aan enkele posts hier, waar het om bedrijfjes gaat waarvan ik aandeeltjes bezit.
 
Gezien deze blog bijna even chaotisch is als ikzelf, 
 volgt hier een overzichtje te plaatsen van de aandelen in mijn huidige PF, tenminste de long posities, met de google finance tickers ernaast. 
 
1. Tessera Technologies                  ( TSRA )
2. Mobistar                                          ( EBR:MOBB)
3. Picanol                                             (EBR:PIC )
4. The Western Union Company (WU)
5. Payton Planar Magnetics           (EBR:PAY)
6. Amsterdam Commodities         (ACOMO)
7. Altria Group, Inc                          (MO)
8. GT Advanced Technologies      (GTAT)  
9. Vivendi SA                                       (EPA:VIV)
10. Duvel Moortgat NV                    (EBR:DUV)
11. Raytheon Company                    (RTN)
12. Meredith Corp                             (MDP)
13. Eli Lilly & Co                                (LLY)
14. USA Mobility                               (USMO)
 
Voilà, dat zijn de belangrijkste.  Grosso modo naar grootte gesorteerd, doch de rangschikking verandert van dag tot dag.
 
 Mocht nr. 10 - Duvel-  van de beurs gaan (waarschijnlijk), dan heb ik nog geen vervanger klaarzitten.
 
 
Verder is er nog het "Efficient Market Hypothesis" gedeelte van de portfolio, een korf index trackers (ETF's),
VEU  (Vanguard, all world ex-US)
EWP (iShares, Spanje)
ECH  (iShares, Chili)
 
 
 
Belangrijker dan de individuele posities, is de strategie.  En ik blijf Value Averaging fantastisch vinden, gezien ik al maanden geen aandeel heb moeten bijkopen.  
Gelukkig maar, want ik zie erg weinig koopjes momenteel. 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen