maandag 4 februari 2013

random waarnemingen

 
Mijn weegschaal heeft een error marge.  Random. 
 
Als de weegschaal zegt: 80kg  , is dat niet 80kg maar is het 80kg +/- 1kg.  Misschien zelfs +/-2kg.   Mijn ratio weet dat. 
 
En toch,  als ik op de weegschaal sta, en ik zie dat ik 1kg minder weeg dan de vorige metingen,  ben ik apetrots en sla mezelf op de borst vanwege m'n gewicht. 
 
En omgekeerd, is er 1kg "bijgekomen", "voel" ik m'n broek toch heel wat meer spannen.
 
 
Terwijl er hoogstwaarschijnlijk  helemaal niks veranderd is.  
 
 
 
Net hetzelfde gebeurt bij "de weegschaal" van m'n aandelen, die weging van het totaal.   
 Die meting varieert ook dagelijks random,  ik wéét dat,  en toch voelt een rood cijfer anders aan dan een groen.  
 
 
We maken onszelf graag wat wijs.  Niks aan te doen.
 
 
 
 
Iets anders: momenteel is de schaarste aan koopwaardige aandelen schrijnend groot.  Behalve de solars en een verdwaalde telecom.  
 
Gezien de koers van de USD,  zou ik resoluut voor USD stocks kiezen,  maar welke?   Zelfs PBI heeft een 20% stijging achter de rug - imagine! 
 
Soit,  ik heb dan maar wat firma's bekeken,  alle voormalige spin-offs van Altria Group (MO) bijvoorbeeld, en heb ze op de schaduwlijst gezwierd  (Kraft Foods, Mondelez Int, Philip Morris int). 
 
 
Disclosure: Long MO  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen