woensdag 13 maart 2013

Medestrijder, alweer

 
Ik was de gegevens van USA Mobility (USMO) nog eens aan het bekijken, en verbaasde me erover dat ze nog niks over Q4 2012 gepubliceerd hadden.
 
Zoals ik hier al schreef, ben ik een USMO fan en aandeelhouder, maar wat ik daar niet vermeld had, is hun indrukwekkende prestatie op gebied van free cash flow generatie. Ik schat dat de Enterprise Value eind 2012 een fractie onder de $200m lag, en de fcf rond de $50m/jaar.  Ergo, als ze dit tempo min of meer kunnen volhouden (zonder overnames e.d.), heeft de aandeelhouder in 4 jaar z'n geld terug. 
Dit zou trouwens de eerste keer niet zijn, als je pakweg 5 jaar geleden was ingestapt, had je nu ook bijna je geld terug via de dividendbetalingen, en heb je het aandeel nog steeds.
 
 
Nu, gezien ik op zoek was naar hun 10K of Q filings,  kwam ik heel wat medestrijders tegen, waaronder een oude bekende!   Renaissance Technologies (die ook in Vaalco Energy zit).  En deze hedgie is blijkbaar al lang aandeelhouder. 
 
Is dit niet opmerkelijk voor een zogezegd "quantitative" hedge fund?  
 Kennelijk leiden hun wiskundige methodes en algorithmen in dit geval niet tot overaktief handelen, maar tot het (jarenlang!) bijhouden van een small cap die veel fcf genereert (en hoog scoren op de EBIT/EV scala).   
 
Verbazingwekkend.
 
 
 
Long USMO
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen