donderdag 4 april 2013

feels like '11

 
Nu na de eerder vermelde oude bekenden ook GRMN opnieuw een MFI stock geworden is, kreeg ik een déjà-vu gevoel.
 
Plusminus twee jaar geleden was dat namelijk ook het geval, en stonden heel wat marktbarometers op gelijke hoogte.
Bijvoorbeeld de Market Fair Value grafiek van morningstar.
 
 
Enkel de Euro was veel sterker t.o.v. de USD (>1,40$).  En uiteraard, GRMN was nog niet een betrouwbare hoog dividend uitkeerder die het intussen geworden is!
 
 
 
Verder lijken me de waarderingen even wankel als toen.  In m'n schaduwlijst zie ik dat er meer groene vakjes opduiken, dwz. langszaamaan worden meer aandelen goedkoper dan sinds hun opname in de lijst..  Enkele weken geleden was er amper iets groen te vinden.    
 
China wankelt kennelijk ook, de mijnbouwers, hun metalen en hun handelaars kennen 1 richting: down down down. 
 
Ferrexpo is a case in point,  capex & schuldenjunk MT natuurlijk ook.  Zelfs Glencore verliest pluimen.  Dat slecht bestuurde bedrijven als Nyrstar aan het zinken zijn, spreekt voor zich.   
 
 Solvay en Umicore doen nog alsof, maar als ik een gokje zou willen wagen, kocht ik lang lopende put opties. 
 
Verder heb ik nog 2 expeditie firma's op de schaduwlijst gezet: EXPD en DSX ,  de laatste een briljant geleide rederij, de eerste een efficiente logistieke onderneming, beide schuldenvrij en heel wat cash op de balans.  Wie weet komen er koopkansen in de nabije toekomst.  Zoals in augustus-november 2011...
 
 
Disclosure: none
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen