vrijdag 19 april 2013

JG Zeef, 19.04.13

 
Er is 1 firma op het MFI screen blijven liggen die ik nooit eerder bekeken had (ik meen me wel te herinneren dat de firma er al eerder vermeld werd):
 
Fluor Corp  (FLR) een toeleverancier voor olie firma's en dergelijke.  Geen dikke marges, wel steeds free cash flow positive.
Op vlak van kapitaal allocatie koopt men vooral eigen aandelen in, de boekwaarde stijgt nauwelijks en veel dividend wordt niet betaald.
 
 
EBIT/EV : 8%
 
ROIC : 36% 
 
 
 
Geen uitmuntende cijfers al bij al en ik vraag me af waarom de firma op de zeef bleef liggen.
 
 
 
Een opvallende afwezige, is het cyclische Külicke & Soffa, (KLIC).   Op een haar na $500m net cash op de bank, en slechts $760m marktkapitalisatie. 
 
Het jongste kwartaal was echter kantje boordje, nog net in de zwarte inkt geëindigd maar de vooruitzichten voor het huidige kwartaal zijn nog slechter (<$100m omzet).  
 
En dat voor de ongekroonde koning van het outsourcen.
Het hoeft niet te verbazen dat ik hiermee weer in dezelfde vijver vis als Renaissance Technologies, het "quant" hedge fund met de grootste long positie in KLIC.  
 
Ook het veel grotere KLAC, in dezelfde sector actief, is door de zeef gevallen.
 
 
Disclosure: none

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen