vrijdag 26 april 2013

VA, Country ETF update

Single country
 
Het is een jaar geleden dat ik single country ETF's ben beginnen kopen. 
 
Toendertijd lag de Spaanse aandelenmarkt (EWP) op de bodem,  vandaag zijn het  commodity landen die relatief goedkoop noteren en onderaan de lijst bengelen:  Rusland, Zuid-Afrika en momenteel zou ik Peru (EPU) moeten aankopen, omdat de ETF het meest in prijs gedaald is, en het dichtst tegen z'n 52W low noteert. 
 
Zuid-Afrika en Chili had ik respectieflijk in een eerder kwartaal aangekocht.
 
 
Terzijde, de single country ETF strategie van dark-liquidity doet het omgekeerde: men neemt de winnaars van gisteren en hoopt dat het winnaars blijven.  "Buy highest, sell higher." (good luck!)
 
 
 
Value Averaging.
 
De kleintjes in de portfolio maakten een groot. VECO, PWER & GTAT lanceerden de portfolio naar (en voorbij) het volgdende doel.
 De berg cash kan dus verder aangroeien en ik mag doen wat ik het beste kan : niksen.
 
 
 
 
Disclosure: long PWER, VECO, GTAT, EWP, ECH en EZA
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen