vrijdag 10 mei 2013

De eik en de schaduw

 
Morgen is het precies 1 jaar geleden dat ik snel-snel een schaduwlijst spreadsheet in elkaar flanste.
De meeste firma's zijn een heel stuk duurder geworden, slechts enkele werden goedkoper.  Dat kan moeilijk anders in een markt die van het ene hoogtepunt naar het volgende gaat. 
 
 
Af en toe voeg ik een bedrijfje toe, zoals vandaag: OAK  (Oaktree Capital). 
 
Ik ben een grote fan van Howard Marks, dus dat moet volstaan om zijn beursgenoteerd "hedge fund" op te nemen.  Ook omdat hij zelf heel veel "skin in the game" heeft. Dus als hij het verknoeit, is hij het grootste slachtoffer. 
 
Ik heb de financials op google finance data bekeken, alsook hun eigen Q1 2013 Results.  Eerlijk: ik begrijp er  helemaal niks van.  
 
Maar ik vind het een erg interessant studie object, momenteel verloopt de koers van OAK op met de algemene markt, terwijl ze heel veel dividend uitkeren (kennelijk vooral de winst die ze boeken met hun investeringen). 
Hoe zal de markt OAK waarderen  als op de bond markt de high yield bonds worden afgestraft, en er heftige mark-to-market virtuele verliezen optreden ?  En wat gaat er dan gebeuren met hun dividend?
 
Can't wait to see it happen.
 
 
 
disclosure: none

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen