donderdag 2 mei 2013

downside , support

 
Onder het motto: "je moet het dak repareren als de zon schijnt" heb ik m'n portfolio meer en meer ingedekt met put (index) opties, met lange looptijden.  
Ik heb er grosso modo m'n verwachte dividend-inkomsten over 2013 aan gespendeerd.  
 
Wat verwacht ik hiervan?  zoals met elke verzekering hoop je dat ze niet nodig hebt, en indien wel, hoop je dat je ook uitbetaald wordt.  
Samen met de cash reserve, door value averaging opgebouwd,  zou ik alle eventualiteiten, correcties  en crashes moeten overleven - en er volop van kunnen profiteren.  
Echter, zoals Yogi Berra al wist, er is een verschil tussen theorie en praktijk. 
 
 
Vandaag gaat Van de Velde ex-dividend.  Op de jaarlijkse aandeelhouders vergadering, werd er geklaagd dat er te weinig lingerie gekocht werd.  Wel, ik heb me voorgenomen om hun dividend te gaan spenderen in 1 van hun eigen shops - kwestie van "support" te bieden, op alle vlak.   En thuis nog goede punten scoren ook, een win-win-win situatie, dat we dat nog mogen meemaken!
 
 
 
disclosure: long Vandevelde
 
.     

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen