woensdag 26 juni 2013

Blinkt het?

Nogal wat goudkevers zijn de wanhoop nabij. 

Ze geloven dat er veel teveel cash gedrukt werd, maar moeten nu vaststellen dat hun eigen cash opraakt, nadat ze zwaar goud ingeslagen hadden bij 1500, 1400, 1300, ... En nu we bij 1200 zijn, is hun kas al lang leeg.  Martingale gokkers, ze leren het nooit.

De ironie van deze situatie is bijna even groot als mijn leedvermaak. 

En het ligt niet aan de kudde beleggers, nee, het is allemaal de schuld van die gehate investment bank met de goed gekozen naam.
Waarom hebben ze dan hun goud niet gehedged met de aandelen van deze samenzweerdersbank?? 
Tja.


Voor goudmijn bezitters, is het leven zo mogelijk nog zwaarder.  Na de cognitieve dissonantie steekt nu ook het backfire effect op:

Wikipedia legt uit :

Backfire effect

similar cognitive bias found in individuals is the backfire effect, in which individuals challenged with evidence contradictory to their beliefs tend to reject the evidence and instead become an even firmer supporter of their initial belief. The phrase was first coined by Brendan Nyhan and Jason Reifler in a paper entitled "When Corrections Fail: The persistence of political misperceptions".


Ik heb echter tegen mijn geloof gewed. Ik heb een bakje spotgoedkope OTM calls op GDXJ gekocht.  Leaps. 
With money i can truly afford to lose. Andrew Tobias mag trots op me zijn.

Go gold, go! 


Disclosure: long calls gdxj. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen