maandag 24 juni 2013

verzekering

Op een dag als deze, wanneer alle aandelen gedumpt worden,  heb ik wel een piepklein beetje medelijden met nerveuze long only portfolio bezitters.
 
Ze zien hun vermogen een klein beetje kleiner worden, dat begint pijn te doen  en als er nog een beetje afgaat, gaan ze overwegen om "winst" te nemen en short te gaan.
 
Ze merken dat hun dak lekt, en ze gaan dan in de gietende beurs regen op zoek naar shorts & puts. 
 
Ik heb al eerder gezegd dat ze dat beter doen als alles fantastisch gaat.  Toen de wereld nog in orde was, had ik dat al vermeld.
 
Gezien in de loop van vorige maand die puts nog goedkoper werden, heb ik hier en daar nog wat extra verzekering gekocht.
Dat zorgt vandaag voor evenwicht en een klare kijk.
 
 
Vandaag hoop ik vooral dat er een stevige correctie/crash zit aan te komen. 
 
Ik zit al lang te lonken naar UTX, Schindler en Kone. Stanchart maybe. 
Die zouden in theorie vol getroffen moeten worden door een potentieel China debacle. 
 
Ik wil ze graag oppikken als ze een toontje lager zingen. Of nog beter, ineens een paar octaven lager. 
 
 
I wish!
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen