dinsdag 30 juli 2013

geduldig

 
Geduld is een essentieel onderdeel van lange termijn beleggen, en zelfcontrole is nog essentiëler.
 
Overal kom je wel gouden tips tegen, ge kunt geen gazet opendoen of er worden wel 5 favoriete aandelen besproken, enzovoort enzovoort.
 
Allemaal "koopsignalen", als het ware , veel te veel om te kopen, en natuurlijk, ge krijgt ze constant, of de markten nu superduur zijn of niet. De meeste zijn bovendien ook nog brol.
 
Ik heb al wel eens cynisch geschreven, hoe je je ertegen kunt wapenen.
 
 
 
Zo kwam ik vorige maand op een duitse blog, volgende ietwat 1-zijdige doch bruikbare analyse tegen van K + S  ,  lid van de Dax, doch een aandeel dat maar niet wilde meegaan in de Dax-hausse (google ticker SDF).
Zonder alle cijfers te checken, heb ik de firma in 1 van m'n google finance portfolio's gestopt.  @32.50euro
 
En ziedaar, vandaag wordt het geduld beloond.  Kali gaat goedkoper worden door een ineenstortend kartel in Rusland, en bam!  we staan @ 21euro momenteel, 1 van de grootste zakkers überhaupt. 
 
Mocht ik een Duits aandeel nodig hebben, ik zou het in overweging nemen.
 
Anderzijds gaat m'n voorkeur in Duitsland momenteel uit naar een andere goede grondstoffen business, Südzucker, dat zich verticaal aan het integreren is met 1 vd grootste suikertraders ter wereld, en ook redelijk laag gewaardeerd wordt.
 
 
Disclosure: none. 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen