vrijdag 30 augustus 2013

compounding

Amsterdam Commodities, ACOMO, kwam vanochtend met vertrouwd nieuws, meer omzet, grotere marges, meer winst, minder schulden en een hoger (interim) dividend. 

Kortom, wat we van een compounding machine verwachten. 


Ik hoop steeds op een verrassing, een beetje slecht nieuws en een instortende koers,  opnieuw tevergeefs gehoopt. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Eerder deze week kwam Picanol met recordcijfers.  Vroeger verdienden ze netto 40 miljoen per jaar.  Dat was vroeger, pakweg een jaar geleden, nu doen ze dat op een half jaar. 
Ook hier hoop ik op een koersval, ook hier tevergeefs. 

De koers werd een dag later minimaal gedrukt door hun toekomstig belang in kwakkelend Tessenderlo - om hoofdpijn van te krijgen. 
 Anderzijds waren de resultaten niet zooo slecht, meer omzet met veel dunnere marges, doch on the bottom line blijven er zwarte getallen staan.  
Met een verstandigere kapitaal allocatie en stevige herstructureringen is er alvast heel wat potentieel om die zwarte getallen in de toekomst wat groter te maken. 

 De Franse staat had wellicht andere doelstellingen dan Tack en gebruikte de controle dan ook navenant. 
Ik verwacht dat Tack zwaar zal snoeien in alle non-core business activiteiten, in het lijntje "sales&general administration" in het bijzonder.  En ik hoop dat hij het dividend zal schrappen, zodat alle couponjagers hun laatste aandelen dumpen en we veeel goedkoper kunnen inkopen dan Tack zelve.   Ik lig op de loer.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ik had eerder al geschreven dat er stront aan de knikker was bij THR, vandaag weet iedereen het en ook waarom. 
Het revolutionaire medicijn verkoopt voor geen meter. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Value averaging gewijs zit ik volledig op schema.  Volgende maand zal ik opnieuw een single country ETF  aankopen,  ik zie dat ECH  erg goedkoop geworden is, net als heel wat andere "submerging" markets.  
De hele emerging markets group, bv. VWO, is ook een mogelijkheid.
 
Wat aandelen betreft, moet ik amper investeren,  ik overweeg om een positie een klein beetje te vergroten door  dividend te herinvesteren.  

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



disclosure: long PIC, Acomo, ECH

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen