woensdag 7 augustus 2013

VA update

 
Heel wat gebeurd de jongste tijd, zodat ik deze keer het aandelengedeelte van m'n Value Averaging plan moest bijspekken.
 
En in de cash reserve moest dippen om aan de juiste waarde te raken.
 
3 redenen voor de grotere aankoop dan normaal:
 
 
1)  PWER werd omgezet in cash, een equivalent bedrag  moet geherinvesteerd worden.
2)  de USD is de jongste dagen significant zwakker geworden,en ook de totale waarde van de vele USD aandelen in EUR. (en ik bereken m'n doelstelling in EUR).
3)  de Mobistar positie is abrupt gedaald en ligt er figuurlijk uitgeteld bij.
 
 
Zodus heb ik aan- en bijgekocht,
volgens m'n principes, of toch bijna. 
 
Allereerst kijk ik naar de koopkracht van de Euro.  Die is redelijk genoeg vandaag,  je krijgt er 1,33USD voor  en voor 1,15EUR krijg je al een £ . Dus liefst iets buiten Euroland.
 
Dan kijk ik naar de grootste dalers, in m'n port en erbuiten.   Hier komt een klein conflict opzetten.  Wat betreft de USD en £ aandelen,  zie ik amper interessante dalers en dus weinig opportuniteiten.
 
In EUR aandelen, is er natuurlijk Mobistar. 
 
 
Zodus, een soort van compromis :  1/3 van de aankoop gaat naar MOBB ,  2/3 naar een $ of £ aandeel.
 
De keuze viel op Standard Chartered, (google ticker:  LON:STAN).   
 
 
Het wringt wel om nu te kopen, alles lijkt nogal hoog gewaardeerd en misschien is krijg ik in de nabije toekomst meer gerief voor m'n cash.    
Doch als je voor een mechanistisch investeringsplan kiest, moet je ook maar de cojones hebben om het uit te voeren, in goede en slechte dagen, en alles ertussenin. 
Basta!
 
Disclosure: long Mobb, STAN

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen