dinsdag 10 september 2013

koersdoelen

 
Nooit begrepen waarom iemand koersdoelen nodig heeft, dus ga ik het anders invullen.
 
Zoals bekend bestaat er een enorme correlatie tussen het opbouwen van vermogen en het opbouwen van gezondheid (= meestal afbouwen van overgewicht en slechte gewoontes).  Die correlatie heeft een gekende naam :  "zelfcontrole". 
 
Als ik voor mezelf spreek, zijn er volgende feiten.
 
Sinds 1 januari 2012  is de waarde van de beleggingsport  verdrievoudigd in waarde. Maw Assets under Management +200%.   Grotendeels natuurlijk door bijstorten van kapitaal, mogelijk gemaakt door een sterk verhoogde spaarquote. Die is minstens verdubbeld. 
Het psychologisch fijne aan value averaging is natuurlijk dat de waarde van de port elke periode stijgt.
 
Sinds 1 januari 2012 ben ik ongeveer 10kg lichter geworden.   Echt bizar om me voor te stellen dat ik tot op dat moment constant een emmer met 10kg vet meezeulde onder m'n huid.  Ik word er quasi dagelijks aan herinnerd, gezien geen enkele broek uit die tijd nog past zonder (nieuwe, kortere)  broeksriem, die vallen gewoon van m'n gat.
 
Nu, ik heb nog genoeg vet over, dus m'n koersdoel voor 10 september 2014 :   nogmaals 10kg eraf en eindelijk een body mass index verkrijgen die lager is dan 25.  Dan zou ik op het gewicht eindigen waar ik 15 jaar geleden was. 
 
Verder heb ik na 15 jaar de draad van de power training weer opgepakt (mega-stijve spieren momenteel), en daar is het koersdoel tegen september '14 :  alle compound oefeningen (borst & rug) minstens kunnen uitvoeren met m'n lichaamsgewicht in reeksen van 10.   De interactie met het gewichtsdoel is duidelijk.
 
 
Nu we toch bezig zijn, gaan we vanaf oktober proberen om ook onze spaarquote nogmaals te verdubbelen tegen september 2014.  Ook dat kan gebeuren zonder in het vet te snijden, maar er zal erg tricky zijn. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen