woensdag 2 oktober 2013

gok


De contra-emotionele  beleggingen doen het best goed (=bedrijven wier produkten ik haat, maar zolang ze bestaan, wil ik wel meegenieten van de winsten - je kan het ook onethisch & pragmatisch noemen).
1 van de firma's waar ik ooit op het punt stond in te stappen, Nu-skin (NUS),  doet het zelfs beter dan al de rest.

Wat heb ik al:
-sigaretten en alcohol;
-vrouwenblaadjes e.d. ;
-wapens;
-geld transfer bloedzuigers;
-telecom


Wat ontbreekt nog?
- gokken/wedden;
- huid crèmes en andere beauty placebo's;
- luxe artikelen ; 
- reclame in al zijn facetten...
-...


Het probleem is dat de in aanmerking komende bedrijven uit m'n wanted lijstje (TUP, NUS, Richemont, enz)  nogal wat duurder geworden zijn de jongste jaren. 
Maar we laten niet los, ons instapmoment komt wel. .


Gokken en wedden lijkt het enige haalbare, Ladbrokes heb ik al eens besproken, en na een  mooie vlucht, staat het aandeel opnieuw waar het toen stond. 

Moest ik in de UK een verdere investering doen, LAD.L zou erg veel kans maken:
Goeie business, aantrekkelijke waardering, compounding en een management dat de situatie realistisch inschat en aanpakt.
Bovendien,  een sector m.i. ongecorreleerd aan andere aanwezig in m'n port.

Mmmm


disclosure: none









 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen