dinsdag 12 november 2013

elementair


M'n wereldbeeld is helemaal door mekaar geschud. 
 Ik probeer geen vooroordelen te hebben over domme Amerikanen en zo,  maar soms wordt het me toch wel heel erg moeilijk gemaakt. 

Welke randdebiel gaat nu 1200usd huur betalen voor zo'n houten barak in the middle of nowhere??? 

Het hele verhaal staat hier.  


Ik ben sprakeloos, ik geef het op.  
Ik was ook al lang binnen als ik huisjes in m'n antieke, centrale buurt kon opkopen en oplappen met een netto rendement van 9% / stuk.    

Ik kocht er meteen een stuk of tien, zoals in de USA typisch met 30j lening aan minder dan 4% vast en van de overschot  ga ik met m'n gat in een low tax regio met overvloedig zonneschijn zitten - als ik er raak, want het zou best kunnen dat ik me onderweg dood lach.

De mensen die de andere kant van de deal nemen, aka de huurders, die moeten toch enorm mathematically challenged zijn?   

Elementair rekenen - veel te moeilijk?   Meer dan 10% bruto huur dokken in een markt die totaal door het putteke gaat?  Hallo???  

Als verstokt klassiek liberaal ga ik tegen m'n eigen winkel klappen, want ik moet toegeven dat het nog ergens goed is dat er sossen bestaan die dit soort kiekens tegen zichzelf beschermen. 

Hopelijk is die bank trouwens keihard failliet gegaan die in een markt vol domme huurders die houten barak weggaf. 

ik kan er ni van over. 't is een belediging voor elke vorm van intelligentie.  

Sprakeloos, ik geef het op. 



Update: na me verder ingelezen te hebben op z'n blog, blijkt dat Mr. Mustache een geweldige value investor is.  Dit huisje heeft ie zwaar onderprijsd kunnen oppikken, zowat het enige na 6 jaar uitpluizen van de advertenties voor immobilien... Hij zou er wellicht ook wel een tiental willen oppikken, maar dergelijke koopjes (t.o.v. de huurinkomsten) verschijnen erg zelden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen