maandag 16 december 2013

Tips voor 2014


Mijn tips voor 2014 zijn krak dezelfde als mijn tips voor 2013.

 Na een jaar met zogezegd "geslaagde" tips, is men zo vol van zichzelf dat men in de Tijd ditmaal niet vermeldt dat hun 18 jaar track record volledig op toeval berust.  In de euforie van het moment, neemt hubris wel vaker de overhand.


Na zoveel fooledbyrandomness, moet ik nogmaals het beste advies ooit citeren, zoals genoteerd door Warren Buffet zelve:

"The logic is simple: If you are going to be a net buyer of stocks in the future, either directly with your own money or indirectly (through your ownership of a company that is repurchasing shares), you are hurt when stocks rise. You benefit when stocks swoon. Emotions, however, too often complicate the matter: Most people, including those who will be net buyers in the future, take comfort in seeing stock prices advance. These shareholders resemble a commuter who rejoices after the price of gas increases, simply because his tank contains a day's supply."


Maar misschien geeft De Tijd enkel tips voor "net sellers of stocks", kleine renteniers die elk jaar een stukje van hun koek moeten verkopen. Wie weet.


Enfin, een beetje jammer dat ze EVS oppompen, MLXS idem,  en ik heb even m'n wenkbrauwen gefronst bij de case pro TESB  (leek nogal sterk op mijn nota's hier).
 
Maar erg content dat het gros van de Belgische kwaliteits (moat) bedrijven, volledig onder de radar der speculanten en hun cheerleaders bleef.

De hoop op dalende prijzen voor investeringen, blijft dus bestaan.  



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen