dinsdag 3 december 2013

vele wegen naar Rome


The gold standard of investing... is het verzamelen van 10 à 15 niet-gecorreleerde inkomstenstromen.
Zo legde Ray Dalio ooit de basisstrategie achter zijn All weather fund uit, als ik me goed herinner.

Even simpel als geniaal.  Maar toch was ik er zelf nooit opgekomen als hij het niet in een interview had vermeld.


En deze post van de geldsnor doet me er enorm aan denken, te beginnen met de verwijzing naar de achterliggende wiskunde en statistiek:
"What is causing all of this good fortune? Baby Angels? Envy-inspiring Luck? Smugness?

Nope, it's actually just another example of math and statistics playing out behind the scenes, in the form of something most of us know as the Safety Margin."

De niet-gecorreleerde inkomsten volgen dan wat verder in de blogpost.



Het onderliggende principe is eigenlijk hetzelfde. De uitvoering verschilt enorm, doch beide versies blijken erg succesvol & robust (misschien zelfs antifragile). 


By the way, de beeldspraak van de geldsnor over zijn "little green employees" vind ik zeer geslaagd:  de start:
"These techniques will keep your employees working for you at a rate of between 5 and 12% per year. If we average it out to 7%, that means for every $100,000 you put to work, they will kick back $7,000 per year to you forever, with no work on your part."



 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen