dinsdag 21 januari 2014

ETF's , keurig



Het probleem met Vanguard ETF's was de mogelijke dubbele taxatie van het dividend.

Maar bij Vanguard zijn ze kennelijk niet achterlijk, en willen ze de Europese ETF markt niet geheel overlaten aan Blackrock et al. 


Zodus hebben ze kennelijk eind vorig jaar voor enkele van  hun fondsen een Ierse thuisbasis gekozen, zoals je hier ziet.

Zoals op de fact sheets ook te zien is, noteren die etf's niet alleen in Londen, maar ook in euroland/op euronext.

Ik vind dit persoonlijk erg goed nieuws, en ik ga met dit gegeven rekening houden in m'n ETF portfolio.    Bv. VEU  kan ik nu vervangen door een combinatie van de  getoonde ETF's (developed Europe + emerging markets + Japan). 
Enfin, gezien de relatieve waardering vandaag, zou ik VEU gewoon vervangen door de emerging markets ETF (VFEM) , gezien deze component relatief tot de rest het goedkoopst geworden is.   


Niet onwaarschijnlijk lijkt het mij dat in de toekomst al wat in de USA aangeboden wordt door Vanguard,  ook een europese "thuis" krijgt.  

In het oog houden dus. 



Disclosure: long VEU 







   


 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen