vrijdag 17 januari 2014

putjes

Howard Marks heeft een nieuwe memo uit.  Naar mijn arrogante mening, 1 van zijn beste ooit.


*****************************************************************************************

mijn opties lopen vanavond af. 

SPY & QQQ puts :  waardeloos
En een restpostje GDXJ call : waardeloos.


De puts deden wat ze moesten doen, namelijk (de winst van) de portfolio eind juni verzekeren tegen een grote marktdaling..

Verder zullen er niet veel zijn die kunnen zeggen in 2013 profijt gehaald te hebben met long puts op Telenet en long calls op GDXJ ,haha.


Ik heb afgelopen woensdag, net voor sluitingstijd van de NYSE  voor hetzelfde budget een resem nieuwe SPY puts (OTM) gekocht, doch met veel hogere strike price als de vorige, en een jaar geldig.
 
Ge moet uw dak repareren als de zon schijnt, en gezien zowat alle indices op een record stonden toen, scheen de zon m.i. hard genoeg.

Zoals met elke verzekering voor de grote risico's, hoop je natuurlijk dat je de verzekering niet nodig hebt. 

Doch 1 van de praktische nadelen van Value Averaging is een lange periode van stabiele prijzen op grote hoogte, gevolgd door een instorting gevolgd door een crash.  Dan moet ge ineens bakken geld toesteken om die val tov uw value path te compenseren.   
Daarom heb ik de strikes van de put opties zo gekozen, dat ze ITM komen op het moment dat m'n cash begint op te raken.

Het zal in de realiteit wel anders uitdraaien als berekend op m'n bierkaartje,  hopelijk zit ik er niet te ver naast.


*********************************************************************************************
ik ben aan het wijfelen of ik ook in Europa puts ga aanschaffen. 
 Solvay. 

- Dubbel cyclisch,
- Commodity type business. 
-bestuurd door een Franse huurling
-die de boekhouding dermate "inkleurt" dat zelfs enige journalisten het gefoefel doorhebben.
-Familiale zoveelste generatie eigenaars die niet in het bestuur zitten omdat ze iets kunnen of zo, maar gewoon door de genetische loterij,
-geen mens geïnteresseerd in verstandig bestuur, enkel de heilige coupon telt.
What's there not to like?   Weinig schulden, volgt min of meer de bel20.

Afwachten, en even herbekijken als ze bij 125euro staan.

***********************************************************************************************

Morgen krijgt men bij De Tijd een handleiding over hoe te "winnen op de beurs". Wat spannend!!
De redding is nabij, ik voel het!

***********************************************************************************************





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen