woensdag 29 januari 2014

trappenlopen


Dankzij de kleine mini-correctie op 's werelds beurzen, mocht ik wat bijkopen, om op m'n value path the blijven/belanden.

Ik ben voor kwaliteit gegaan, dat mag ook wel eens. 

Gisteren kwam liftenmaker Kone Corp namelijk met m.i. goede cijfers, maar blijkbaar hadden de kenners beter verwacht.   Dus corrigeerde vanochtend de koers, -3% of zo.

Blijft de beste business ter wereld, en het stak me al heel lang tegen de borst dat ik er geen aandeeltje in had.  Geldt ook voor concurrent en (minstens)triple moat juweel  UTX.  
Doch ik ben voor m'n oude liefde gezwicht, Kone. 


Als de emerging markets en vooral China blijven kwakkelen, zullen er misschien nog veel mooiere instapmomenten komen,  Can't wait.




disclosure: long KNEBV


2 opmerkingen:

  1. Enkel en alleen om groei & moat gekocht? Best toch wel een prijzige waardering lijkt me?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik weet het, stevig geprijsd en eigenlijk ver over m'n pijngrens.

    BeantwoordenVerwijderen