dinsdag 4 maart 2014

BST


Afgelopen weekend kocht ik een dikke zondagskrant, die Welt am Sonntag. 

En zo landde ik op een interview met de baas van een kleine onderneming die onlangs naar de beurs trok.  

Dat klinkt niet echt goed.

Tja,  de sector:  een uitgever. 
Dat klinkt zelfs slecht, want wie heeft die nog nodig in e-book en blog- tijden?


Enfin, de naam van de onderneming klinkt er ook naar. Bastei Lübbe AG,  ticker (ETR:BST). 


Maar ik vond het een lezenswaardig  interview, en dus de cijfers opgezocht. 

Heel de zaak is ca. 100m euro waard, heeft ongeveer evenveel omzet (110m in 2013),  heeft een bond uitstaan van ca. 30m  maar heeft ongeveer evenveel cash op de rekening staan. 

Gezien de operationele marge 12-15% bedraagt, komen we in magicformula gebied.

En tegen m'n eerste gedacht in, zit er dus nog toekomst in en kennelijk zelfs crisis-resistent -toch naar eigen zeggen.

Lijkt me niet verkeerd, en een aangename verrassing.  Een firma'tje met een zekere moat in haar niche, te koop aan een MFI waardering...
Dat kom je namelijk niet elke dag tegen in de populaire pers.


En gisteren totterde ik helemaal van m'n stoel, toen zelfs Amsterdam Commodities een vermelding kreeg in De Standaard

Sjongejonge, ne mengs mokt wa meej.


 
*************************************************************************************************

En de grote kuis in m'n port gaat verder,  ik heb ook afscheid genomen van Payton Planar Magnetics.  Niets tegen de firma, ik geloof dat ze weer op winstgevende weg zijn, en het blijft een koopje.    Maar de positie was me te klein. 

Ik heb ze geruild voor een extra portie Standard Chartered.

**************************************************************************************************

Een kwartaalsaankoop van ETFs' staat weer voor de deur.   Volgens dark liquidity zou Rusland een kans mogen krijgen, gevolgd door Turkije & Chili.    
VFEM is een alternatief, dan heb ik ze allemaal, en eveneens in solden. 

Het lot in de vorm van een 2cent muntje zal beslissen. Zoals wel vaker.

**************************************************************************************************

 
Disclosure: long Acomo, ECH, STAN, VFEM






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen