vrijdag 2 mei 2014

uit het veld


Volgens de theorie, zouden uitstaande buy-orders bij een dividendknip met de waarde van dat dividend automatisch verlaagd moeten worden. 

Misschien gebeurt dat in de praktijk, misschien niet.

Bij de vorige sluiting van de brusselse beurs, eindigde van de velde ergens vooraan in de 38.

Vandaag ging daar  2,15Euro coupon vanaf,  ge zou dus in theorie verwachten dat de intermediaries/brokers  vandaag de zaak gingen laten openen ergens in de buurt van de 36. 

Eerste trade vandaag, 200 stuks @38,50 .    Qué?

Dan vraag ik me af, is dat een kleine belegger die erg veel vertrouwen had in VdV en per sé de eerste aandelen van de dag wou?
of ene geen weet had van de coupon knip en vanochtend om 9h00 stoemelings een nieuw order intypte?.  

Of stond daar nog een oud buy order open @38,50? 


We zullen het nooit weten,  ook omdat de CEO woensdag met enkele kruimels beter nieuws kwam dan verwacht,  wat de koers wind in de rug gaf. Bijgevolg,  kunnen we vandaag geen "onverstoorde" prijsvorming aanschouwen.


Soit, die vdv koers speelt al een tijdje kat en muis met me. Ik heb dit jaar tijdens m'n grote kuis meerder koop orders ingetikt,  met limiet precies op de toen actuele koers,  de meeste werden nooit uitgevoerd, eentje gedeeltelijk , wat hatelijk is gezien de relatief hogere transactiekosten. 


Shit happens, doch VdV betaalt 1 of andere k*tbank om de liquidity van het aandeel te verhogen, ...  die doen kennelijk exact het omgekeerde.


Maar geduld is een schone deugd en ik heb tijd genoeg.


Disclosure: long Van de Velde





  


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen