vrijdag 25 juli 2014

ironie


Ik lees meestal de gazetten online/via gazetten-apps op een tablet. 

En soms wil ik De Tijd lezen, een gazet die bespreekt en oordeelt hoe andere bedrijven dingen verkopen en strategisch aanpakken. 

Je zou van zo'n gazet toch een minimum aan "corporate soul" verwachten, en aannemen dat zij tenminste hun eigen zaakjes op orde hebben? 


Nope, niet dus. 

Bij elke derde of vierde aankoop, werkt die app echt niet. 

En het meest tragische, frusterende van al is,  op het schermpje waar je op "aankoop" zou moeten klikken,  marcheert alles, BEHALVE die "aankoop" knop.  

De enige oplossing, tijdelijk,  is de app deleten, en opnieuw installeren. Dan gaat het weer voor een aankoop of twee-drie.   Maar ge zijt uw oude kranten dan wel kwijt, ttz.  misschien kunt ge ze wel opnieuw downloaden, maar zoveel heb ik er niet voor over.  

Nu, dat zijn dus de amateurs die durven oordelen over andermans business. Godgeklaagd. 

 ************ 

Bij sanoma en humo zijn ze geen haar beter.  Hoeveel codes en "humo-pas"jes ik al heb aangemaakt,  ni te tellen.  
Bij een verlenging van een abo,  kan je de oude gegevens niet herbruiken, enz.
Ik heb het gewoon opgegeven,  hun nieuwe app zou zogezegd goed zijn,  maar dat zal ik helaas nooit beoordelen gezien het me niet gelukt is in te loggen. 


Verbaast het iemand dat dergelijke sukkelaars met horden tegelijk lezers verliezen? 

En aan de Roularta meuk ga ik geen pixels verspillen.

+++++++++++

Ik heb vandaag gewoon het financieele dagblad ipadgewijs gekocht.  Met een app die ik heel lang geleden geinstalleerd heb,  en de aankoop ging gewoon gelijk dat het moet.  
Zo kan dus ook, maar ge weet wat ze over zichzelf zeggen: "wat de Vlamingen zelf doen, doen ze ...."   

In het FD toevallig een stukje over 1 van m'n favoriete hollandse firma's: Reed Elsevier.  Helaas is het sinds mijn eerste blogpost hier, ook de favoriet van vele anderen, en is de prijs van een aandeel navenant opwaarts bijgesteld.


En me ook wat verwonderd over die wat gekke Beierse vastgoedfirma, Patrizia,  die ongevraagd dik 200 miljoen euro teveel betaalt voor een deel van de Vestia portfolio.  Zou het geld misschien te goedkoop zijn in Duitsland? Geen idee, doch wat zeker is: confirmation bias on my behalf.

++++++++++++++++++















 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen