donderdag 18 september 2014

Met het vallen van de blaadjes...


...worden ook in mijn portfolio heilige boompjes omgehakt.


Ik wil m'n posities concentreren, liever 5 grote, goeie businesses  dan 15 prutskes. 


Eerst het makkelijke:

AGFB had ik nog nooit verkocht, omdat het in feite de moeite niet was van de transactie kosten, het was een overblijfsel van een vroegere verkoop- order die niet helemaal uitgevoerd was. 
Zelfs al gaat de koers maal tien, het zou de naald niet bewogen hebben in de port.

Enfin, bye bye. 



Dan begint het te wringen.


Ik denk dat MeVis 1 van de goedkoopste, uitstekende nano-bedrijfjes is op de Europese markt.
Enkel, de free float is nog meer nano (pico?),  en  het management schijnt het te gebruiken als spaargeld rekening. 
 Tot op heden geen signaal dat ze iets van kapitaal allocatie snappen. (verspillen doen ze ook niets)
Echter, het is de kleinste positie.

En dus stelt zich de vraag:  bijkopen  of niet ?   nee dus, bye bye.




En dan wordt het hartverscheurend. 

Ik wil namelijk hoge kwaliteit.  En er is mij weinig beters bekend dan liften.

Echter, Kone is met grote afstand het duurste aandeel in de port en een relatief kleine positie. 
Ik verwachtte echter dat Kone in de loop van het jaar (veel) goedkoper ging worden, als China zou kwakkelen.  En dan zou ik pas écht instappen.
 
Tandenknarstend, met de billen dichtgeknepen is de positie weg.  Tijdelijk (*).


**************************************************

Waarvoor heb ik dat alles geruild?

Voor eenzelfde verdien-model als Kone,  maar dan 10km hoger en opvallend laag gewaardeerd.

Grootste aankoop ooit,   Rolls Royce Holding PLC




(*) Ik twijfel er momenteel niet aan dat het percentage vliegtuigmotoren& liften in m'n portfolio nog sterk zal toenemen.  Vandaag is RR relatief goedkoop, morgen misschien Kone of Schindler of UTX,  ze zijn allemaal welkom.

********************************

Long RR






 




  


 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen