woensdag 10 september 2014

Newco

De pixels zijn nog niet droog, en ziedaar,  een firma waar KIG instapte dit voorjaar,  moet vandaag ca. 30% goedkoper zijn dan toen zij instapten. 


Ocwen Financial (OCN). 

Mijn cynisme gebiedt om deze dus wat nader te bekijken, en loop daar al meteen tegen een muur aan,  ik staar wezenloos naar hun cijfers, en weet niet wat ermee aan te vangen.

Aan de operating earnings ligt het niet, ca. $800m per jaar.  Met heel wat schulden - zo zijn financiële prutsen nu eenmaal,  maar met $3,6B (!) capex vorig jaar. En lap, $2,2mrd het jaar ervoor.

 Nu,  dat was ook al bekend toen KIG instapte - zodus zal het wel ergens dik in orde zijn.

Anderzijds, het jaar voordien, capex amper 3,82 miljoen, ofte duizend keer minder dan in 2013!

Qué?


Het lijkt me wel een goeie business, ca. 10% van hun omzet druppelt naar beneden als FCF de jongste kwartalen

Maar ik zou er toch liever iets meer van snappen. 


Jaja, de lat ligt hoger dan ik zelf ooit durfde vermoeden. Zo makkelijk komen we niet over de brug.


 Update:  ik lees dat ze ook al enige tijd Coach (COH) bezitten, en die koers moet ondertussen ook met 30% of meer gedaald zijn.     


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen