maandag 17 november 2014

mini arbitrage


Ik ben niet zo heel tevreden met de dienstverlening van 1 van m'n banken/brokers,  dus was ik al enige tijd aan het plannen om m'n geld en beleggingen daar weg te halen, en op een ander te parkeren.

1 van de betroffen posities, is Van de Velde. 

Tot vanochtend hing er een extra coupon in de lucht (vanochtend kwam de bevestiging dat ie op 20 november betaald wordt),  dus een ideaal moment voor een mini arbitrage gokje.

Bij de nieuwe bank/broker had ik de jongste maanden heel wat cash overschotten geparkeerd, die heb ik vorige week gedeeltelijk omgezet in een extra positie Van de Velde.  

De oude positie wou ik dan in de komende weken vertikken, ex-coupon.

Met het extra dividend van de tweede positie, hoop ik zo de transactiekosten vd broker wissel terug te halen, en wie weet een extra'tje. 

Kan ook misgaan, want de prijs VdV kan in tussentijd mega hard kelderen. 

Tja, livin' on the edge.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen