maandag 8 december 2014

een plus 1

Een maand of 40 geleden lagen beide firma's op de Greenblatt zeef.

CBST niet erg lang, toen de koers >40$ steeg, viel de firma door de zeef.

MRK lag er langer op,  bij de bigcaps.


Nu slokt de laatste de eerste op.


Ook FRX lag er toen op, ondertussen ook overgenomen.

*******************************************


De CBST overname noopte me om efkes m'n oude, handgeschreven gedachten logboek ter hand te nemen.
 Best fijn om m'n gedachtegang van toen te herlezen (ik was gedurende enige tijd FRX aandeelhouder), met getallekes en al.

Tot m'n grooote verbazing : m'n eerste Value Averaging plan was een handgetekende tabel !  (nu is dat al jaren een alwetend, altijd up-to-date spreadsheet, geeky als ik ben)


Het nadeel is dat ik m'n allerindividueelste dwaasheden uit handgeschreven tijden niet kan goegelen,  wat de CBST opzoeking toch significant zou hebben bespoedigd.

**********************************************

 M'n nota's leren me ook dat ik toen enorm veel waarde kon hechten aan een (vet) dividend, bv. vet onderstreept als mogelijke motivatie destijds voor aankopen van MDP & LLY. 

Door voortschrijdend inzicht is dat belang daarvan toch afgenomen. Wie weet komt het ooit terug.

**************************
 



1 opmerking:

  1. Enige menig omtrent dalende olie-aandelen? Kansen op lange termijn?

    BeantwoordenVerwijderen