woensdag 10 december 2014

voeder de beer


M'n laatste "trade" voor 2014 is binnen. 

Gisteren verzekeringspolis gekocht, want de oude loopt binnenkort af.

Het dak repareert ge nog altijd het best als de zon schijnt.
 De S&P 500 bij +/- 2060 , da's meer dan zon genoeg voor mij.
 

Van put opties, ik ken er te weinig van,eigenlijk. Maar ik weet van Taleb dat kopers van put opties langer overleven. Ik vertrouw hem.


Het lijkt me dat SPY puts best fijn zijn, doch SPX puts fijner, vanwege -mocht het ooit voorkomen -  de cash settlement en 10x minder transactiekosten. 

Bovendien is de Value Averaging cash positie ondertussen zo groot, staat alles zo ver boven water, dat ik veel dieper OTM kon gaan, wat de verzekering significant goedkoper maakt. 
Of meer verzekering voor hetzelfde geld, uiteraard.


Soit, in theorie is het marktrisico voor de huidige portfolio afgedekt, tot 2014-01-16 of zoiets.
 
In 't echt zal het wel anders lopen.
Bovendien, jaar na jaar blijkt het slimmer om aan mij puts te verkopen, want de markt gaat toch enkel maar omhoog.

de free lunch bestaat !
:)
.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten