woensdag 21 januari 2015

opstaan en weer doorgaan

Ge moet er eens op letten in de pers en zo:  
twee dingen zakken in prijs, quasi perfect simultaan. 


Van het ene weet men kennelijk al heel zeker dat dit niet kan blijven duren, en dat de prijs binnenkort weer veel hoger gaat zijn. 

Van het andere is men minstens even overtuigd dat het enkel maar kan blijven dalen, miserie troef.  



Of hoe hetzelfde verloop (prijsdaling), toch het omgekeerde effect zou hebben: enerzijds  olie, anderzijds de euro. 
Tja, verhaaltjes. 



Van olie zou je nog kunnen beweren dat het schaarser wordt naarmate er meer van geconsumeerd wordt, maar de euro wordt kennelijk ook heel wat schaarser, bij deflatie. 

++++++++++++++


Coinflippen blijkt geen zero sum game, overigens.  Zij die gokprodukten met enorme hefbomen hadden vorige week donderdag CHF long,   hebben een hoop centjes gewonnen. 
En zij die CHF short zaten, hebben kennelijk enkel hun inzet verloren. 
de rest passen de brokers bij. :-)
   
Geeft een nieuwe dimensie aan die spreuk van die aanbieders: "men kan met deze hefboomprodukten meer dan de inleg verliezen"

Efficiente lui raden altijd aan om al uw beleggingen bij 1 broker te plaatsen -de goedkoopste.   Ik ben niet efficient, ik hou van een beetje redundancy   dus spreid ik m'n broker risico. 
Sinds enkele dagen weten we weer waarom ( interactive brokers, die met de zogezegde moat,  hebben ook een grote zak CHF verloren). 

  Meer kans dat ik ooit eens een debakel meemaakt, maar minder kans dat ik een totale blowup beleef. 






 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen