vrijdag 16 januari 2015

update waarde middelen


Als alles zou blijven zoals het nu is,  moet er volgens mijn Value Averaging Path vele maanden lang echt niks gebeuren in mijn portfolio. Staat verder boven water dan ooit tevoren, zowel absoluut als in procenten.


Strict genomen zou ik heel wat moeten verkopen om weer op m'n value path te zitten - doch daar doe ik niet aan mee:
- Ten eerste heeft Edleson zelf in z'n boek geschreven dat het niet veel uitmaakt, 
-Ten tweede ben ik content met wat ik heb en is m'n goede voornemen voortaan om helemaal niks meer te verkopen (tenzij in geval van overmacht: overnames of diepe verslechtering van fundamentals door mismanagement)
- Ten derde hou ik wel van de automatische buffer inherent aan het boven water zitten. Als er een dipje aankomt,  ga ik niets moeten doen.  Bij een serieuze crash, in meerdere treden naar beneden,  zal ik pas later beginnen aankopen, bij hopelijk lagere prijzen.


We zien het wel,  het spaart ook broker fees.

**************************************
By the way, interessante overpeinzing mbt een gekende broker. en de follow up


Geen opmerkingen:

Een reactie posten