woensdag 4 maart 2015

planmatig


Telkens ik ergens lees :  "but we have a plan" ,  is mijn Pavlov reactie : " General Custer also had a plan."
:)

Moest ik volgens m'n value path wat moeten investeren, quod non, had ik dit kwartaal Stanchart bijgekocht.   Heb vorige week effe getwijfeld en een muntje opgegooid,  maar ook het noodlot was overduidelijk:  niks doen.
Mogelijk volgt er nog een herkansing als opvolger Winters  deze zomer kapitaal tankt.


All else equal,  is m'n value path al gevuld tot ergens in 2016.  Ik sta er met verbazing en groeiende verdwazing naar te koekeloeren.


Nu, wat er allemaal zonder reden met grote sprongen naar omhoog schiet,  kan ook zomaar naar beneden donderen.  
Ik peins dat ik daarop ga wachten, zoals de strategie voorschrijft.


Heb het gevoel dat er veel patsy's aandelen aan het inslaan zijn.  Die stuks komen vroeg of laat wel weer in overvloed beschikbaar, waneer er 30-50% van de prijs smelt  en het stop loss orders regent.

  





 

1 opmerking:

  1. Ken het gevoel, door de combinatie van lage euro en stijgende koersen, moet er niets gekocht worden volgens value path. Dus stapelen we maar cash (euro's) op en wachten op betere tijden. Mijn enige transactie van de afgelopen maanden was enkele usd aandelen (die zotte kuren kregen en gingen noteren aan een P/E van meer dan 30) omruilen voor BRK.

    BeantwoordenVerwijderen