woensdag 22 april 2015

patrioten


Zoals iedereen ga ik al het negatieve nieuws dat-er-moge-weze  begraven en vergeten,  en focus me op de feiten die overeenkomen met mijn allerindividueelste, hardstikke vooringenomen visie.  

Confirmation bias alert! 


Het begon gisteren weeral goed. Na maanden beven is de kogel door de kerk, RTN mag patriots leveren aan Polen, ondanks beresterke concurrentie.  Niet dat we iets anders verwacht hadden want kwaliteit drijft altijd boven. Neh. 


Volgens theedrinkers van het hoogste niveau, is het dividend de heilige graal van het beleggen (als koffie fanaat van laag niveau heb ik daar een andere visie op) en bijgevolg zou de keuze voor een door patrioot Tack bestuurde onderneming  per definitie een domme zet zijn.  
 Geen idee wat ze allemaal in de thee doen tegenwoordig op palliatieve zorgen, want ik verwacht vandaag, 22 april,  een Picanol dividend!!!  
(en zelfs zonder dividend ging de prijs al maal vier, sjongejonge). 

Tack zelf is z'n "heilige graal" precies al aan het herinvesteren,  ik schat dat hij 5 beursdagen nodig heeft om alles kwijt te raken.   
Ik ben al wilde plannen aan het verzinnen, waarin het dividend elk jaar verdubbelt. :)))


Tenslotte nog iets over turbines. RR kondigt ne nieuwe chef aan en de huidige hoepelt rap op.  En plots blijkt de zaak een paar procent meer waard dan een week geleden.  Jammer, want morgen gaan we ex-div  en hoe lager de koers in de komende weken/maanden, hoe meer stukjes RR ik mag verwachten, medio juli'15.
Trouwens, met het oog op almaar meer turbines, ben ik met meer dan gemiddelde aandacht MTU Airo Engines aan het observeren (ETR:MTX).  
Momenteel hoge prijs en dito verwachtingen doch gelukkig heb ik geen haast.  




2 opmerkingen:

  1. Precision Castparts Corp geen interessante bestemming voor je dollars?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Totnogtoe enkel bekeken omdat het een positie is van BRK.

    BeantwoordenVerwijderen