donderdag 25 juni 2015

Actie



Ik ben in gank geschoten, de brokers likkebaarden.


De logica beval me om alle VFEM te ruilen voor de equivalente waarde aan VWO ,  gezien VFEM al ex-div ging en VWO nog niet, voor zover ik weet,  ga ik wellicht nog een paar $ aan de ruil verdienen.

Dit heeft een neveneffect op m'n cash verdeling,  GBP extra en  USD minus.


En ik heb een gokje gewaagd,  nee, niet op Delhold, maar op KORS.   licht ITM opties, C 012017 

(*)

Die expiry is nog pakweg 5 a 6 kwartaal rapporteringen verwijderd,  als daar 1x beter-dan-verwacht-nieuws bijzit,  is er kans dat ik m'n broekje er niet aan scheur.

Gaat het slecht wegens een instortende US markt en/of wegens een instortende KO(E)RS, dan :
1) is het permanent verlies van kapitaal beperkt;
2) worden dergelijke aandelen mogelijk des te aantrekkelijker.

Enfin, zes kwartalen tijd voor een firma die misschien nog groeit, FCF positief,  en kennelijk knalhard eigen aandelen inkoopt bij vallende koersen -wat op goeie kapitaal allocatie skills doet hopen- ,
zoiets lijkt me kansrijker dan lotto spelen.




*) kweetet, ik. ging. het. niet. doen.  maar zoals mijn favoriete bierheilige (Augustine of Hippo!) al sprak :
"Oh Lord, grant me chastity and continence, but not yet!"




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen