maandag 20 juli 2015

en het werd zomer


en dan verwacht men leuke post in de mailbox :

Kovitz Summer


Men merkt dat het blijkbaar bijzonder moeilijk is om gewoon niks te doen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de actie in hun portfolio 100% bezigheidstherapie is, een beetje gemorrel in de marge, wat lood ruilen voor oud ijzer. 

Ik geloof best dat PCP aan 16x de verwachte winst een faire prijs is voor deze firma,  ik twijfel er enkel een beetje aan dat zo'n positie de naald ooit significant gaat bewegen, het lijkt me eerder het tiende beste idee of zo - enkel ingeslagen omdat schaarste heerst aan laag hangend fruit.
 

Maar ja, als de quasi daytraders Ted&Tod van Berkshire het spul ook kopen en verkopen en kopen en verkopen en kopen, dan zal het wel kei goed zijn. 


Verder verwonderlijk dat men PCP verkiest aan deze waardering, terwijl men 1 van de klanten, eentje  met multiple moats, UTX  aan een zeer gelijkaardige waardering  links laat liggen. 

Wie bezit er eigenlijk al die 890m aandelen UTX?  geen enkele van de value goeroe's, except Pat Dorsey,  maakt er ooit een woord aan vuil.

Ze gaan de Sikorsky's dus verkopen aan Lockheed Martin ,  samen met RTN ooit een reguliere klant op de Greenblatt zeef. 

Beetje jammer, want 'what's in a name?' als United Technologies zichzelf een beetje gaat opsplitsen. 

't is niet dat ze betere ideetjes hebben voor het vrij te komen kapitaal.  Nope, gewoon bezigheidstherapie  van excel ruiters op een hoofdkantoor die hun aanwezigheid dienen te rechtvaardigen met "I have a good idea" en andere dwazigheden.

tja.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten