dinsdag 14 juli 2015

Tegen Nico


Ik haat sigaretten.

Normaliter heb ik er weinig last van - eeuwig dankbaar voor de rookverboden-   maar als 't goe weer is, kunde nievers op uw gemak nen Duvel drinken zonder dat er overal rondom u kankerstokken opgestoken worden en uw lucht bederven.


Een belangrijke reden waarom ik ooit  Altria's (MO) ben gaan hamsteren.


Nadeel, Altria Group heeft enkel de Amerikaanse markt,  de rest van de wereld zit in PM.


Dus zal ik eerder vroeg dan laat PM kopen, value averaging of niet, kan me niet bommen. Levenskwaliteit gaat voor.


Er is nu eenmaal geen enkele emotie die niet in $ kan uitgedrukt worden. :)


En PM rekent makkelijk qua bruto dividend :
Per 100 aandelen =  100$/kwartaal  = 400$/365 dagen,  of momenteel ca. 1euro per dag.


Nu nog het financiële punt vinden vanaf wanneer m'n emotionele ergernis omslaat in een glimlach en een aanmoediging: "Steekt er nog maar rap ene op, manneke/madammeke!"


En mocht de hele industrie verdwijnen en dus ook mijn centen in rook opgaan,  ik zou het toejuichen.











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen