donderdag 23 juli 2015

toekomst advies, update


22 maand geleden werd ik gewekt door m'n toekomst adviseur, en die gaf  me dit advies .


Hoog tijd voor een tussenstand, (wat hou ik van goegel finans lijstjes! :) 


Voor het thuispubliek met een non-taxable  account, in USD rekenend,  ging de prijs van de portfolio sindsdien met 13,3% omhoog  (ca. 8% prijsstijging, rest bruto dividend)


Voor een euro-land bewoner, ging de totale prijs in Euro bijna 38% omhoog (al had die nooit dat gross dividend gezien, dus het echte resultaat moet iets minder zijn). 


Het vervangen van VTI door FEZ (=meer europees minder USA maken) , zou de tussenstand  negatief hebben beïnvloed.  



Om het realistisch te houden, moet ik het dividend ergens kwijt raken - we willen dat ons toekomst geld compounds, eh.


VWO werd relatief goedkoper dan de rest, ik heb virtueel alle dividend ontvangsten daarin geherinvesteerd.


Volgende afspraak binnen een jaar of twee. 









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen